10. sij 2010.

"Muški" umak s mljevenim mesom i kolač od 6 čaša

Opet ja i Ana, znate već koja.
Nedavno sam gledala kako ona pravi umak s mljevenim mesom (ne sjećam se ali čini mi se da je ona to nazvala ragu ) ali malo "muški" kako je ona to rekla. Ja redovno pravim Bolognese i moji dečki to vole. Ali ovaj način mi se učinio jednostavniji i brži.


Prvo, za njega sam upotrijebila:
  • oko 5 dag maslaca
  • 6 česmi bijeloga luka
  • 400 g pelata
  • ljute paprike po želji (ja sam stavila polovicu suhe)
  • 1/2 l crnog vina
  • 1/2 žličice mješavine dalmatinskih začina (čini mi se da je ona nasjeckala mažuran??)
  • 1/2 kg mljevene junetine
  • oko 2 žlice maslinova ulja
  • sjeckani peršin za posipanje
i još
  • ribani sir
  • makarone (Ana je pravila sa špeclama - spatzle)

A postupak ide ovako:
  1. Ugrijati maslac
  2. Dodati isjeckani bijeli luk
  3. Dodati začinske trave
  4. Polako nasjeckati pelate te dodati u luk vodeći računa da luk ne izgori
  5. Posoliti i popapriti, dodati ljutu papriku te malo propirajti.
  6. Uliti vino i kuhati dok ne reducira
  7. U drugoj tavi na malo maslinova ulja propržiti mljeveno meso dodavajući ga postupno
  8. Proprženo meso dodati u reducirani "saft" s vinom i pelatima te još malo prokuhati.
  9. Obilato posuti peršinom
  10. Preliti preko pripremljenih makarona (špecla) i posuti ribanim sirom
Moram priznati da nam se svidjelo.
Prvo mi odgovara što je jednostavno, nema puno sastojaka i nema puno preser...

Kolač od 6 čaša


Kada mi ostane dosta bjelanjaka a baš mi se ne da nešto naročito spremati onda napravim ovaj jednostavni kolač. Uvijek znam nabrojati ovih 6 glavnih sastojaka:
  • 1 čaša bjelanjaka
  • 1 čaša šećera
  • 1 čaša ulja (ja stavim pola čaše)
  • 1 čaša mlijeka
  • 1 čaša mljevenih oraha
  • 1 čaša brašna pomiješana s 1 praškom za šecivo


Ništa lakše:
  1. Umutiti bjelanjke
  2. Dodavati polako šećer
  3. Zatim dodati ulje pa
  4. Mlijeko i na kraju
  5. Umiješati (žlicom) mješavinu brašna, oraha i praška za pecivo
  6. Preliti u tepsiju (veličina ovisi od veličine čaše odnosno koliko smo imali bjelanjaka)
  7. Peći oko pola sata na 200°C
Pečen posuti šećerom, napraviti glazuru od čokolade ili po volji!
Ja sam ovaj put napravila onu divnu Brankinu ganche kremu.

Nekada, kada mi fali napunit čašu bjelanjaka dodam cijelo jaje!

A evo dvije sličice kninskih voda danas:

Slap Krčić, ispod njega je izvor rijeke Krke (iako nije padala kiša nije se moglo biti bez kišobrana a ovo je najbliže što sam mogla prići)

Krka kod Atlagića mosta, eh ovo je od jučer!

Broj komentara: 9:

  1. nisam pravila sto godina ovaj kolač od belanaca!

    OdgovoriIzbriši
  2. Danas sam pravila Andrein juneći ragu sa šampinjonima. Jedno pravo muško jelo i iti jedna ženskica nije imala ništa protiv. Volim konkretna jela, pravi dobar ručak. Upravo je takav i ovaj Anin/tvoj "muški" umak.
    Kolač je jedan od onih domaćih praktičnih i brzih, njih također volim,mada se kod mene kolači i ne prave tako često.

    OdgovoriIzbriši
  3. A sta uradis sa zumancima?
    Umak je super, mislim da cu stra tako nesto slicno za rucak!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Uf, verujem da je vrlo ukusno...nekad jednostavno nemam vremena da se puno petljam po kuhinji, i onda volim da isprobam nesto ovako brzo i fino...odlicni receptici!;)))

    OdgovoriIzbriši
  5. #selma: je bih isto rado napravila tako nešto ali moj Zlatan ne jede gljive!
    #melrose: Ovo su mi ostali bjelanci od Bojinih kolača!

    OdgovoriIzbriši
  6. Umak je odličan,znam da se moji muski ne bi ljutili da im skuvam:)
    Kolač je odličan,iz iskustva znam da se takvi kolači pojedu dok trepnes...

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo je baš nešto po ukusu moga dragoga, što i ja rado pojedem. Inače njemu je bolonjez jedno od najdražih jela uopće i vrlo često ga kuham, sviđa mi se i ovaj Anin način tako da će i ovo doći na red.
    E sad što se bjelanjaka tiče, meni obično ostaju žumanjci. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. baš bi mi dobro došao ovaj muški ručak sada..

    nadam se da je voda pod kontrolom

    OdgovoriIzbriši
  9. Draga Snježo, nije ti lako sa takvim probiračem, stalno čitam Zlatan ne voli janjetinu, Zlatan ne voli gljive, Zlatan ne bi kolač od sira...Uh, ne znam kako bi ja to izdržala. Kod mene svi jedu sve.

    OdgovoriIzbriši