7. lis 2011.

Usukana pogača






Još jedna pogača!!!
Slaba sam na tijesto, a ko nije!?
I kao što Mirjana ovdje reče, čitajući različite postove (i njen naravno), te bugarskih članica dođoh i do ove prekrasne i zanimljive pogače, koja nudi toliko različitih mogućnosti za pripremu.
I naravno, pogaču uvijek pravim navečer, svjetla za slikanje nemam pa slike ispadnu ružno žute, što znači da je dan dosta kraći jer više ne mogu koristiti dnevno svjetlo.
Ali, nije to ništa neobično za mene:)


Za pogaču sam koristila:
  • 2 dcl jogurta
  • 2,5 dcl mlijeka
  • 800 g brašna
  • 1 žličica soli
  • 1 žličica šećera
  • 1 (7 g) suhi kvasac
  • 2 jaja (L veličine)
  • oko 50 g rastopljenog maslaca
  • sjemenke sezama i lana
  1. Pomiješati brašno, šećer, sol i kvasac, napraviti jamicu pa u nju dodati jaja i mlijeko pomiješano s jogurtom
  2. Formirati tijesto i dobro ga umijesiti (ja to radim mikserom sa spiralnim nastavcima)
  3. Prekriti tijesto krpom i ostaviti odmarati oko pola sata (za to vrijeme popijte si lijepo kavicu)
  4. Nadošlo tijesto premijesite i podijelite na 4 dijela, svaku dobijenu lopticu razvijte u pravokutnik, premažite rastopljenim maslacem pospite sjemenkama i složite jednu na drugu. Sve najbolje možete vidjeti ovdje.
  5. Sada dobijeni pravokutnik (ili nešto slično njemu:) izrežite na oko 7 traka, svaku traku uvrčite i istežite te sastavite u čvor
  6. Dobijene čvorove složiti u kalup, (promjera 23 cm) kojeg smo premazali ostatkom maslaca. Ostaviti još malo na toplom da se diže pa peći na 200°C 45 minuta. Prije pečenja još je premazati umućenim jajetom i posuti s još sjemenki po želji.
Ova pogača se stvarno može pripremiti na puno načina:
  • može se maslac kojim premazujemo aromatizirati nekim travama (recimo timijanom:) uz dodatak sjemenki ili bez
  • umjesto maslaca se može stavljati sir, kao ovdje
  • mogu se ovi čvorići posebno peći kao ovi ovdje
  • može se sve to kombinirati
  • mislim da joj ništa ne bi falilo i s umakom za pizzu i sirom, šunkaricom i sl.

Za tren je nestala a pogača se jede dok je još vruća:):):)

Broj komentara: 14:

  1. Nijesam znala za ovaj sistem usukavanja, baš je dekorativna!

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlično izgleda!
    Da nisam počela pisati blog, vjerojatno nikad ne bih kod nekih od vas vidjela ove recepte za pogače i ne bih nikad probala tu divotu.

    OdgovoriIzbriši
  3. Joooj Sneška kako je lepa, ako iko obožava pogače, onda sam to ja, uh moram da je napravim, sreća pa je zahladnelo :)

    OdgovoriIzbriši
  4. sve su im pogace,tijesta predivni,meki,nadjev koji god da stavis ,neces pogrijesiti..obozavm tijesta,ali...ipak si dam ponekad oduska.

    Snjezo,sto nisi napisala koliko si utrosila brasna ili ja ne vidim ??

    OdgovoriIzbriši
  5. Oooo Mirjana, hvala ti velika:) ispravila sam!

    OdgovoriIzbriši
  6. Sjajna!!!Slike mi se bas dopadaju!Znači moraću i ja probati!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Prekrasno izgleda, svaka čast!

    Ugodan vikend.

    OdgovoriIzbriši
  8. Vidjela sam pogače na razne načine spravljene, ali na ovakav način još nisam, Baš interesantno, a mora da je i prefino.

    OdgovoriIzbriši
  9. Opet nešto novo i lepo.Sviđa mi se presek.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ajme kako je lijepa, bas ti hvala za ovaj recept, spremam ga na sigurno, ispala ti je predivno!

    OdgovoriIzbriši
  11. I mi svi u kuci volimo pogace... Ova je divna! :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Baš dobro izgleda, onako lisnato i mekano i mirisno. Super je!

    OdgovoriIzbriši
  13. Vraga je usukana (mi ovdje velimo da se netko usukao kada jako ružno smršavi)! Baš je onako jedra, zamamna, privlačna, ahhhh! Bilježim.

    OdgovoriIzbriši