15. stu 2013.

bečka torta od oraha



trebalo mi je napraviti nešto jednostavno, bez čokolade, starinsko, s orasima svakako,...



i krenuše sjećanja.....između ostaloga i na stare torte koje je moja mama pravila tamo nekih pedesetih godina ili početkom šezdesetih....bilo je to davno, jako davno,...a ja sam voljela slatko više nego išta drugo...i bila sam jako skromna što se slatkoga tiče...ako nema ništa (a šta je drugo moglo i biti?) ja bih se zadovoljila sa šećerlukom šećera i komadom kruha...koliko sam ja šećera pojela!!!
i zamislite, nisam tada jela torte...koliko sam god bila tako ovisna o slatkome torte nisam voljela...mama je pravila "čudo tortu" i "tortu dan i noć" a ja to nisam ni okusila...jednostavno, nisam voljela te i takve torte...a njoj je bilo tada važno da je torta bila visoka, da naraste ....vladala su neka druga mjerila :)
a onda se mama dočepala dobrih recepata: za vasinu, lulu, bomba tortu, .......zbog njih sam se zaljubila u torte...volim ih praviti...ali, ukrašavati još uvijek ne volim...
ova torta je starinska, klasična torta od oraha....kod mojih je i ona prošla...a ja i dalje ne jedem šećere.... a recept je iz "velikog narodnog kuhara" doduše, malo prilagođen..


konačno ide i recept...
potrebno je ispeći dvije kore a za jednu je potrebno:
  • 3 jaja, odvojeno žumanca i bjelanca
  • 60 g šećera
  • 50 g maslaca
  • 60 g mljevenih oraha
  • 30 g u rumu namočenih mrvica
  • 2 žlice jake crne kave
za fil je potrebno:
  • 125 ga maslaca
  • 120 g šećera u prahu
  • 120 g mljevenih oraha
  • 2 žlice jake crne kave
  • ribana korica jednog limuna
  • 125 ml vrhnja za šlag


  1. pripremiti kalup promjera 23 cm, podmazati samo dno i obložiti dno papirom za pečenje, pećnicu uključiti na 200°C
  2. umutiti bjelanca s malo soli i ostaviti sa strane...
  3. u drugoj zdjeli mutiti žumanca, šećer i maslac....kada je dobro umućeno dodati kavu, orahe i namočene mrvice zatim, umiješati umućene bjelance...prvo dodati oko trećine bjelanaca, umiješati pa onda dodati ostatak...polako ih umiješati i dobijenu masu prebaciti u pripremljeni kalup...peći 20 minuta...na isti način napraviti i drugu koru..
  4. Pripremiti fil: istući vrhnje za šlag; maslac i šećer pjenasto umutiti. dodati mljevene orahe, kavu, ribanu limunovu koricu i tučeno vrhnje, sve skupa izmiješati..
  5. ohlađene kore sastaviti s 2/3 fila...ostatkom fila premazati tortu okolo i odozgo...ukrasiti krupno sječenim orasima ili ....


* ovo je stvarno jednostavna torta i ne treba puno vremena za napraviti je...najviše mi je vremena trebalo za ohladiti pečene kore...
* u receptu piše da se za koru sve zajedno umuti pa peče u dva ista kalupa a ja nemam ništa duplo pa ni kalupe....ja sam radila ovako, posebno,...a vjerojatno može i sve zajedno da se peče i da se samo presječe i filuje...

4 komentara:

  1. Moja mama voli kolače od oraha. Morat ću joj predložiti ovaj.

    OdgovoriIzbriši
  2. Volim klasicne torte, mislim da su takvi receptici neprolazni... a ovo je upravo jedna od takvih, bas mi se svidja.:))

    OdgovoriIzbriši
  3. Snježo odlična je torta ! Prava, dobra torta od oraha i super si je napravila, meni se jako sviđa !

    OdgovoriIzbriši